Bean to Bar — Museu de la Xocolata de Barcelona

Branding & Packaging

El Museu de la Xocolata de Barcelona és un projecte cultural del Gremi de Pastisseria de Barcelona, i juntament amb el director de la seva escola de pastisseria, Olivier Fernández, ens han encarregat el disseny de les gammes de packaging per a rajoles de xocolata “Bean to Bar”. L’encàrrec ens demana un disseny avantguardista que expliqui i doni valor al procés original d’elaboració de la xocolata, a l'origen i a la matèria prima.

La gamma de rajoles està formada per sis xocolates diferents. Cada una està elaborada mitjançant el concepte “Bean to Bar” amb cacau d’un únic origen. “Bean to Bar” és el procés original i 100% artesanal de l’elaboració de la xocolata.

Volem sorprendre en el format del packaging i per aquest motiu hem buscat un disseny singular. No és un paper d'embolcall o una caixa típica, hem creat un "pack-objecte" que genera tota una experiència. El format llibret ens permet explicar de forma completa tot el procés de producció,  i ens permet endinsar el consumidor al món de la xocolata Bean to Bar.

Els llibrets estan cosits manualment amb un fil, que deixem llarg, per poder subjectar el llibret a la rajola de xocolata donant un parell de voltes. Usem les 4 fulles del llibret per comunicar de forma gràfica tot el que sabem de cada xocolata: el seu origen, les seves característiques i les fases del procés d’elaboració.

En el frontal del packaging trobem la numeració, les principals característiques i també un color, que ajuda a definir la gamma i a diferenciar les xocolates entre elles.

Hem dissenyat l’interior dels llibrets amb una sola tinta, volem un llenguatge molt simple i amb pocs recursos. Hem creat unes petites il·lustracions i símbols d’estètica naïf i amb reminiscència a les arts ètniques i tribals.

La rajola de xocolata és llisa, no partionada on el logotip és el protagonista. Amb aquesta simplicitat volem transmetre la no industrialització del procés d’elaboració.

El Museu de la Xocolata de Barcelona també ens encarrega el disseny del packaging per la gamma de degustació. Un sobre kraft esdevé el packaging perfecte.

Per al disseny d’aquesta gamma creem una gràfica que ens permet concentrar les principals característiques de cada xocolata en el frontal del sobre, també a una sola tinta.

Comparteix

FacebookTwitter