Eukarya — Lluc Crusellas

Branding & Packaging

Eukarya Lluc Crusellas és la marca de xocolata de Lluc Crusellas, guanyador del World Chocolate Master 2022. En Lluc ens encarrega el disseny i la identitat de la seva marca, una marca dedicada al món de la xocolata, amb estàndards d'alta qualitat i amb firma d’autor. El naming Eukarya parteix del nom de les cèl·lules eucariotes.

Eukarya

Hem dissenyat una marca sòbria i elegant, amb un sistema gràfic dinàmic i capaç d’adaptar-se fàcilment a l'extensa gamma de productes. La base de la identitat està creada a partir d’una única tipografia amb tres variables. Utilitzem i componem les variables tipogràfiques de pal sec, serif i incisa, de forma aleatòria, en els caràcters del naming. Aquest fet suma a la marca la idea d’espontaneïtat, joventut i inconformisme.

El color principal de la marca és el negre, contundent, segur i atemporal. Sovint va acompanyat d'elements gràfics aplicats amb estampació or. Només utilitzem el color quan necessitem definir una gamma de productes o bé crear un producte d’una serie especial.

Eukarya

Seguint amb el sistema gràfic i la seva implementació, utilitzem les lletres en les diferents variables per compondre-les individualment en cada un dels formats. Les lletres actuen com si fossin cèl·lules eucariotes flotant en el packaging. Per crear diversitat, i en funció del tipus de producte, utilitzem les lletres amb diferents mides o colors.

Eukarya

Hem volgut que la comunicació verbal de la marca tingui un to directe, proper i amb toc informal. Tal com és en Lluc.

Eukarya
Eukarya
Eukarya

Per al disseny del packaging de les rajoles de xocolata, un dels productes estrella de la marca, hem creat un packaging que no requereix encolat, es pot tancar amb una pestanya. Hem creat un text de presentació únic per a cada varietat de xocolata que ubiquem en la part interior i que descobreixes un cop obres el pack.

Eukarya

També hem dissenyat un estoig que conté tota la col·lecció de rajoles de xocolata. En aquest cas, hem aplicat les lletres flotants en un format gran com a contrapunt a les lletres flotants més petites dels packs de rajoles de xocolata.

Eukarya
Eukarya
Eukarya

En el cas dels torrons, on és important poder veure el producte, hem utilitzat la geometria del rombe per obrir una finestra en el packaging. El rombe és un element identificador i propi de la marca, l’utilitzem en els motlles que es fan servir per a la producció dels torrons i les rajoles de xocolata. Hem dissenyat un sistema de segells amb forma romboidal que ens ajuda a comunicar atributs dels productes al mateix temps que vinculem aquesta geometria a la marca Eukarya.

A diferència dels packs de les rajoles de xocolates, per donar un punt extra de festivitat, en aquest cas, l’aplicació de les lletres flotants és amb estampació de diferents colors, ajudant així a la identificació de cada varietat.

Eukarya

Com en el cas dels torrons i les xocolates, en el packaging del panettone hem seleccionat un paper gofrat que potencia la part natural i orgànica del producte a través del tacte. Aquest paper, juntament amb la nansa de roba ens ajuden a crear un packaging amb presència i de qualitat. El disseny gràfic presenta les lletres flotants en una mida extra gran, així aconseguim un gran impacte visual.

Eukarya
Eukarya

La mona de pasqua, també és un producte destacat de la marca. En aquest cas hem utilitzat les lletres flotants a una mida gran i sortint dels marges del format, convertint aquest recurs en una textura que decora la base.

Eukarya
Eukarya
Eukarya

Un dels productes més simbòlics i representatius de la marca són els bombons. Per potenciar la qualitat del producte, la proposta de disseny és utilitzar caixes forrades, concretament en tres formats, 7, 14 i 21 unitats. 3 formats de caixa estoig que es tanquen amb una solapa amb imant, i que estan forrades amb el mateix paper gofrat de la resta del packaging. Pel que fa a l’interior, per ser més sostenibles, hem evitat els alvèols de plàstic. Hem dissenyat un sistema a partir de paper que ens permet protegir i subjectar el bombó.

Eukarya
Eukarya

El projecte d’Eukarya, també és peculiar per les nombroses edicions limitades que editen. El dinamisme i l’adaptabilitat de la identitat permet crear i incorporar nous elements gràfics i verbals per personalitzar els nous packagings. Hem dissenyat packs especials per Sant Valentí, Sant Jordi i una edició especial d’inspiració primaveral.

Eukarya
Eukarya
Eukarya
Eukarya
Eukarya
Eukarya

Premis

Laus 2024 — Or — Línia de pack i/o etiqueta