Gil. Forn de pa i Pastisseria

Branding & Packaging

En Gerard Gil i l’Esther Real han agafat el relleu generacional de Forn Gil, un clàssic del barri del Clot de Barcelona amb més de 100 anys de trajectòria. Junts han revolucionat el negoci familiar de tota la vida, modernitzant l'oferta de productes, convertint-se en un referent del pa de massa mare i la pastisseria més selecta, fet que els ha portat a guanyar diversos premis nacionals.

Per a la identitat corporativa, hem dissenyat un sistema que transmeti tradició a la vegada que modernitat. Que sigui propera, autèntica, original i de barri.

Malgrat que venen productes excel·lents, l’objectiu no era crear una identitat elitista ni tampoc distant. Hem dissenyat una marca perquè el client de tota la vida si sent-hi còmode a la vegada que connecti amb les noves generacions.

La tipografia, d’estil egipciana, molt gruixuda i contundent utilitzada en logotip, harmonitza amb la variant tipogràfica fina de la mateixa tipografia. Quan utilitzem la variant fina combinem de manera aleatòria cursives i no cursives, per donar moviment i vida als noms dels productes. Aquest comportament tipogràfic d'incorporar caràcters en cursiva de forma aleatòria respon al fet que Gil no busca la perfecció en la forma, ja que ho fan tot a mà i cada peça és diferent, ells prioritzen la qualitat del producte. Convertint el que podria semblar un desperfecte, en una virtut.

Com a contrapunt tipogràfic, utilitzem una tipografia cal·ligràfica que ens recordés les típiques frases de “Felicitats” que els pastissers escriuen amb xocolata en els pastissos.

Vàrem decidir crear una identitat que funcionés només en blanc i negre. El motiu principal d’aquesta decisió és perquè el seu producte destaqui per sobre del disseny. També perquè la falta de color li donava un punt molt més clàssic i autèntic a la identitat.

A partir d’aquí, hem dissenyat un sistema gràfic a partir de patterns inspirats en els papers d’embolicar dels forns de pa de tota la vida. En alguns només utilitzem el logotip, en d’altres anomenem productes, en d'altres la combinació del logotip i copys… Alguns amb positiu, altres en negatiu… així aconseguim un sistema gràfic dinàmic i fàcilment adaptable a tots els formats.