M32. Radical – Natural
Branding & Packaging
M32 és una marca de xampús i productes de perruqueria 100% naturals, vegans, ecològics i frescos. En el disseny de la identitat i del packaging hem optat per una marca atrevida que fuig dels tòpics d’un mercat on una gran quantitat de marques que no són naturals, simulen ser-ho. M32 és una marca per a clients amb sensibilitats ecològiques i que busquen un valor afegit.
En un mercat saturat de falses marques naturals, teníem clar que per al disseny de packaging de M32 no podíem utilitzar fotos ni il·lustracions de plantes, ja que entràvem a competir visualment amb moltes marques que s’han sumat a la moda de “lo natural”.
Hem dissenyat etiquetes tipogràfiques, directes, que criden, que reivindiquen i que t'expliquen el producte, els ingredients i/o les seves propietats. Usem dues tipografies ben contrastades entre elles per obviar les jerarquies tipogràfiques, i dos colors de la mateixa gamma, també amb un bon contrast entre ells.
El color ens ajuda a diferenciar els productes entre si i a comunicar de forma sintètica característiques del producte, ja sigui algun ingredient principal o per a què serveix. Hem definit els colors de cada producte amb una eina de “color mixing” a partir de fotografies dels ingredients principals.
El tipus de paper de les etiquetes també és un element rellevant. Hem escollit un paper de tacte natural i resistent a l’aigua. Aconseguim reforçar el concepte ecològic amb el tacte que ens aporta aquest suport i sense renunciar a un material òptim per a entorns humits.
Els envasos biodegradables o reciclats encara son inaccessibles econòmicament per a petites i mitjanes empreses, així que hem optat per un envàs de plàstic blanc. L’envàs opac conserva millor el producte, sobretot si és un producte natural i fresc com aquest, que té una caducitat curta. Hem unificat alguns dels formats d’etiquetes per a ser utilitzats en diferents envasos minimitzant l’impacte ecològic i els costos de producció.
Per a la resta d’elements corporatius, com és el cas del catàleg de productes, hem optat per a un disseny d'imatge net, fresc i sense elements sobrants. Apostant sempre per a uns bons textos que informin al consumidor de la utilitat de cada producte, dels seus beneficis, i fent molt èmfasi en les qualitats dels seus ingredients. Imprès en un paper reciclat i pràcticament sense blanquejar.