Cabrona — Set & Ros
Packaging
Aquest és un projecte de disseny en què s’alineen diversos factors per executar un projecte arriscat. Un briefing que ens explica un producte molt singular, una varietat d'oli d'oliva que no és apta per a tots els gustos, potent i astringent, difícil de recollir i costosa de produir. Amb una clara intenció, per part del client, de ser transgressors tant en el discurs com en el disseny i amb la proposta de naming “Cabrona”.
Amb aquestes premisses comencem a treballar els copys amb un discurs sense filtres i amb to descarat per presentar el producte a la vegada que reivindiquem l'autenticitat, la llibertat i l'empoderament de ser diferent.
Copys
Et creus més puta que els altres perquè penses que has viscut al límit i que ho has provat tot? Doncs et seré sincera: jo soc més cabrona que tu.
Indomable, inaccessible, picant, astringent i única en la meva espècie. Soc sexi i radical, però també sibarita i selectiva. No caso amb qualsevol plat i no soc comercial. I no!, no vull compromisos i vaig a contracorrent.
Perquè les mitges tintes són una merda! A prendre pel cul els cupatges, la finor i el «per a tots els gustos». Em miro al mirall i m’agrado tal com soc.
Accepta’m tal com soc i si no t’agrado, et fots!
-
Soc 100 % menya. Una varietat que s’estava perdent, ja que el meu rendiment és una puta merda. Sí, sí, tal com ho llegeixes. L’oliva està molt aferrada a l’arbre i collir-me és un puto infern. Una oliva valenta que es plantava en terrenys malparits perquè tinc aquesta capacitat: sobrevisc en qualsevol terreny. Tradicionalment, em collien massa madura per no passar-les putes durant la recol·lecta i com a conseqüència en sortia un oli de merda, excessivament dolç. Però aquests de Set&Ros són uns matats i em cullen en el meu punt òptim, fins i tot verda, per aconseguir un oli amb caràcter, com ha de ser!
Pel que fa al disseny, no deixem de tenir un producte premium, tant per l'escassetat del producte, com pels costos de produir-lo. El disseny ha de transmetre luxe en tots els sentits. I és amb aquesta contradicció, copys versus disseny, amb la qual vàrem voler enfocar el projecte de packaging. Com va dir un company de classe fa anys, "con una buena tipo, incluso puta suena bonito", i aquesta és la idea.
El pack mostra un acabat d’or mirall, usem una tipografia amb serifa, amb tots els elements delicadament posats al seu lloc i sense focs artificials pel que fa a disseny. Amb la idea que a simple vista i per a qui no ho llegeixi sembli un producte premium. Al moment que l'agafes, li prestes atenció i comences a llegir el que diu, Boom! Aquí ve el cop d'efecte. El contrast entre el què es percep amb la vista i el to del que es llegeix no deixa indiferent a ningú.
Dues cares amb copys, en català i castellà. Les altres dues cares amb una composició del naming "Cabrona" que hem deconstruït. Volem fer un joc visual per a transmetre la idea i procés de recol·lecció selectiva pel que fa a les olives.
El material or mirall que hem utilitzat és reaprofitat. Amb col·laboració amb l’impremta hem estat acumulat i guardant aquest material que es fa servir per protegir el paper quan es transporta en un palet block.